wtorek, 23 maja 2017

A kto widział Dziub Dziuba? - czyli prostokątny kosz z przegródką

Pierwsze wyplatane prostokątne dno w mojej karierze! 

No dobrze... Muszę się przyznać, że nie pierwsze.... Pierwsze, które nadaje się do opublikowania :) Miałam wcześniej kilka podejść do tego tematu - metodą prób i błędów ćwiczyłam się w takim kształcie dna. Na początku próbowałam pleść jedną rurką, ale po prostu nie podobało mi się. Dwa razy zaczynałam i dwa razy próbka wylądowała w koszu. Potem zabrałam się za wyplatanie dwoma rurkami - i to już było to! 

Metoda z klejeniem rurek do kartonu jest szybsza i można poeksperymentować z ułożeniem rurek, tworzeniem kolorowych wzorów na dnie, ale czasami chce się spróbować czegoś nowego. Tak powstał ten koszyk :) 

prostokątny, pleciony koszyk
Dodatkowo, żeby był bardziej praktyczny i ciekawszy, dorobiłam do niego przegródkę, która dzieli koszyk na dwie części - szerszą i węższą.

kosz prostokątny

kosz z gazety
PS. Teraz będzie coś na poprawę humoru :)

Kojarzycie taką piosenkę Fasolek???  "Dziub Dziub"

"A kto widział Dziub Dziuba? Jak wygląda Dziub Dziub?
Komu w końcu się uda odpowiedzieć jak z nut?
Czy to fruwa czy lata? Czy ma dzioba czy dziób?
Czy ktoś widział Dziub Dziuba? Gdzie się schował Dziub Dziub?"

No jak to gdzie? NA KOSZYKU :)


A kto nie zna - niech posłucha! To był dopiero hit z dzieciństwa :)


10 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi o kosze to nie ma dla Ciebie tajemnic z każdym kształtem sobie poradzisz . Wyszło super a ta przegródka rewelacyjny pomysł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kosz rewelacja, no mistrzostwo świata do kwadratu, no może do prostokata :-) A piosenkę oczywiście, że pamiętam, już po tytule mi się przypomniała. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiałam Dziubdziuba :D A koszyk genialny. Pełna profeska, tym bardziej, że tak jak piszesz- takie dno do łatwych nie należy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny koszyk. Dno wyszło Ci rewelacyjnie, a przegródka to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Denko prostokątne super! Jeżeli już jakiś diabeł mnie zgna do dziubania prostokątów (chociaż unikam jak ognia piekielnego), to denka plotę tylko splotem podwójnym. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi hi piosenka z dzieciństwa :D Koszyk pierwsza klasa :) Coś wspaniałego, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj cudownie Ci to wyszło. Prostokatne czy okragłe zwasze genialnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze podziwiam, nie dość, że przegródka, to jeszcze to dno, super!:)

    OdpowiedzUsuń

Może Cię również zainteresować

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...