czwartek, 1 czerwca 2017

Prostokątny kosz - bieliźniarka

Dzisiaj przedstawiam Wam mój najnowszy kosz, który pochłonął wiele czasu, cierpliwości... i rurek. Tak, tak... Dostrzegam spore braki w moich zapasach, czyli trzeba będzie się wziąć za kręcenie :)

prostokątna bieliźniarka
Nie było to proste zadanie. Pilnowałam rogów i pionowych rurek osnowy, żeby były prosto, bo przy takich paseczkach wszystkie niedoskonałości od razu widać. I po raz pierwszy plotłam na formie (pudełku), żeby jeszcze lepiej utrzymać zamierzony prostokątny kształt. Chociaż niektórzy plecionkarze lubią pleść na formach, dla mnie to wcale nie ułatwia sprawy, bardziej się męczę i po prostu mi to przeszkadza w pracy, ale czego się nie robi dla efektu :) 
Chociaż i tak można dostrzec lekkie przesunięcie na ściankach... nie wyszło perfekcyjnie... 
Ach! A tak by się chciało, żeby wszystko zawsze wychodziło idealnie...


prostokątny kosz na bieliznę
kosz łazienkowy protokątny


Bieliźniarka ma 65 cm wysokości, 35 cm szerokości i 45 cm długości. 

Prawie cała wpadłam do środka, kiedy ją lakierowałam :)

wnętrze koszyka

Dno i pokrywkę wyplotłam w całości, od jakiegoś czasu coraz bardziej przekonuję się do wyplatanych spodów prostokątnych. Na zdjęciu dna tego nie widać, bo jest kolorowe i "gazetowo - pstrokate", ale na pokrywce można dostrzec, jak ciekawie układa się splot odwrotny.

Specjalnie zrobiłam zbliżenie, bo bardzo mi się podobają te paseczki :)


No i na koniec pokrywka - chociaż taki kształt równie dobrze nadawałby się na tacę, tylko boki zrobić trochę wyższe, można też dodać uchwyty... i już!

pokrywka, koszyk z gazety

11 komentarzy:

  1. Piękny kosz! Ten splot na pokrywce przypomina trochę robótkę na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie perfekcja w każdym calu . Jest genialny ten kosz , a ta pokrywka w paseczki to już mistrzostwo !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam !! Ile tu poszło rurek to szok !!
    Kosz piękny i te pasy ... coś pięknego :)
    Ja wolę pleść na formach dlatego w domu poniewierają mi się wszelakie pudła i pudełka :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. O rajciu! Ogromny kosz, a ile pracy :) Nie mogę wyjść z zachwytu :) Wow!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie, to wszystko jest tu idealnie. Piękny kosz i pięknie poprowadzone kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powędrowałam trochę po Twoim blogu i się zachwyciłam wyplatankami, nie tylko z papierowej wikliny. Te frywolitkowe są równie piękne.
    Dziękuję za wizytę i zapraszam częściej.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo! Wygląda po prostu oszałamiająco. Jesteś naprawdę niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo! Jest piękny i taaaaki wielki. jest to ręczna robota więc musi być trochę nieidealny, chociaż dla mnie jest taki. Szacun za ogrom pracy. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robi wrażenie,wielkośc i wykonanie. Piękny jast, tylko gratulowac!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chwaliłam już na Facebooku, ale tu też muszę bo kosz jest cudny :) Te paseczki wyglądają niesamowicie i cieszę się że spróbowałaś też pleść kwadratowe dno! :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Może Cię również zainteresować

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...