wtorek, 2 sierpnia 2016

Kubek wyplatany z gazet - instrukcja wykonania krok po kroku

Tego jeszcze w wyplatankach nie było- kurs DIY! 

Sama pewnie bym się nie zmobilizowała, ale zostałam poproszona przez Panią prowadzącą część instruktażową na blogu Artillo o przygotowanie instrukcji wyplatania małego koszyczka, więc moja motywacja wzrosła :) Pomyślałam, że najlepiej, gdyby to było coś małego i prostego w kształcie, z czym poradzi sobie każda osoba, nawet taka, która nigdy rurki gazetowej nie miała w rękach. 

Jeśli nigdy nie miałaś do czynienia z wyplataniem z gazet - ten wpis jest dla Ciebie!

Starałam się pokazać wszystkie kroki, ale gdyby nie było coś jasne, to pytajcie. 

Muszę przyznać, że wyplatanie kubka - to sama przyjemność, ale przygotowywanie instrukcji - z tym się trzeba namęczyć...  Pstrykanie fotek co chwilę, potem ich zmniejszanie, wyostrzanie itp - to jest dopiero pożeracz czasu! I nerwów! 

Więc zróbcie mi tę przyjemność i wykorzystajcie ten kurs :) Jeśli choć jedna osoba wyplecie swój pierwszy kubeczek z mojej instrukcji - będę bardzo zadowolona i szczęśliwa. A może zechcecie przesłać mi na maila fotki Waszych kubeczków? Zrobiłabym wtedy oddzielny wpis na blogu i opublikowała tutaj zdjęcia wraz z imieniem jego Twórcy.  Oczywiście jeśli osoby wprawione w gazetowych bojach zechciały by wziąć udział w wspólnym wyplataniu kubków - to również czekam na zdjęcia. Umówmy się, że czas to dwa tygodnie - czyli do 16 sierpnia. A potem zrobię "kubeczkowe" podsumowanie i wspólnie będziemy podziwiać wyplatane dzieła. Co Wy na to?

No to do dzieła!

1. Do samodzielnego wykonania kubka na biurko potrzebować będziemy:  patyczka do szaszłyków, klej szkolny i oczywiście gazety. Tniemy je na paski szerokości ok. 7 cm. Patyczek od szaszłyka układamy pod lekkim kątem i ściśle skręcamy gazetę w rurkę, którą na końcu podklejamy. Taka czynność musimy powtórzyć odpowiednią ilość razy.


2. Gdy już mamy spory zapas rurek, możemy zabrać się do najprzyjemniejszej czynności – wyplatania :)

 3.  Bierzemy cztery razy po dwie rurki i układamy je za tak jak na zdjęciu. 

 4.  Bierzemy rurkę, zginamy ją na pół i zahaczamy o jedną „dwójkę”. 



 5. Zaczynamy czynność wyplatania splotem ósemkowym, czyli przekładamy rurki góra – dół, góra – dół… i tak cały czas. Gdy kończy nam się rurka, bierzemy następną i wkręcamy rurkę w rurkę :) Nie jest to trudne, ponieważ odpowiednio skręcona rurka z jednaj strony jest węższa, a z drugiej szersza. 

 6.  Takim sposobem pleciemy trzy rządy, potem rozdzielamy podwójne rurki. Pleciemy kolejne trzy rządy. 
 7.  Dno skończone. Zabieramy się za ścianki. Pierwszy sposób – rurki osnowy po prostu podginamy do góry. Drugi – taki jak na zdjęciu – jest trochę trudniejszy, ale efektowniejszy. Należy każdą rurkę założyć za następną i podgiąć, stawiając do góry – w ten sposób utworzy nam się charakterystyczny brzeg. I wyplatamy dalej ściany, w taki sam sposób jak dno. 

 8. Gdy kończą nam się pionowe rurki, przedłużamy je tak samo, jak te, którymi pleciemy. 

 9. Gdy kubek ma taką wysokość, jaką chcemy, musimy odpowiednio go zakończyć. Zaginamy każdą pionową rurkę w prawo. 

 10.  Kontynuujemy splot końcowy, czyli znowu przeplatamy rurki w prawo, tylko tym razem wkładamy je w głąb plecionki. 



11.  Odcinamy niepotrzebne rurki…  i kubek gotowy! Na koniec go lakierujemy, aby utrwalić plecionkę.

 12.  Kolorowy i ekologiczny dodatek na biurko gotowy! 


 No to co? Wchodzicie w to? :) Wyplatamy? 
 

21 komentarzy:

  1. Świetny tutorial, tylko w punkcie 1. chyba powinno być szerokości a nie długości 7 cm ;) Co do przechodzenia na ścianki, to ja zawsze osnowę zaginam po prostu do góry, ale muszę spróbować tej drugiej metody bo chyba jest estetyczniejsza :) Nie wiem dlaczego jakoś się jej boje, że nie wyjdzie jak trzeba - trzeba w końcu spróbować a swoim tutorialem mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawiadamiam, że już poprawione. Dzięki za informację o pomyłce :) Zachęcam do spróbowania drugiego sposobu - nie ma nawet takiej możliwości, żeby Tobie nie wyszło :)

      Usuń
  2. No i super, przechodzę do pionu drugim sposobem.. ale sobie upraszam dna nie wyplatam , tylko sklejam z tekturki , najwyższy czas przejść na wyższy poziom :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię 2gim sposobem :* pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ogarnęłam tego ladniejszego sposobu jak zacząć ścianki....
    może wrzuć jeszcze jakąś fotkę dla takich cielaków jak ja ;-P,
    bo nie wynika z opisu jak się je zakłada :-|)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek polecam po prostu zagiąć rurki do góry i pleść ścianki, to również dobrze wygląda. A gdybyś chciała zacząć od tego drugiego sposobu, to znalazłam filmik na youtube, na którym jest dokładnie pokazane, jak się rurki zagina: www.youtube.com/watch?v=BOzr8vCKuts Mam nadzieję, że już wszystko jasne :)

      Usuń
    2. O! Dzięki za link! Zastanawiałam się właśnie jak zachowują się rurki po zagięciu, czy może od razu się wyplata :) Taka zielona byłam :D

      Usuń
  5. Od 10 sierpnia mam urlop to na pewno spróbuję :) Nie bardzo wiem co zrobić między zdj 4. a 5., ale pokombinuję ;) Jak coś sensownego mi wyjdzie podeślę zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna instrukcja:) Ale ja już się nie zdobędę na tę technikę. Próbowałam i wiem jakie to trudne. Tym bardziej podziwiam Wasze prace:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja to miewam problemy z takim prostym kształtem, wiecznie mi beczułki wychodzą, chyba zaokrąglanie boków mam genetycznie zakodowane:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno skorzystam, muszę tylko znaleźć chwilę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny kursik! Próbowałam nawet kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy jeszcze nie wyplatałam, może kiedyś się skuszę, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny kurs. Bardzo dokładne zdjęcia. Super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny kurs. Bardzo dokładne zdjęcia. Super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kursik! Spróbowałam i wyplotłam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. 52 yrs old Software Consultant Ira Klejin, hailing from Beamsville enjoys watching movies like Joe Strummer: The Future Is Unwritten and Water sports. Took a trip to Flemish Béguinages and drives a Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione. wejdz tutaj

    OdpowiedzUsuń
  15. 34 year-old Environmental Tech Isa Newhouse, hailing from Dolbeau enjoys watching movies like Doppelganger and Stand-up comedy. Took a trip to Coffee Cultural Landscape of Colombia and drives a Rally Wagon 3500. inny

    OdpowiedzUsuń

Może Cię również zainteresować

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...